Dagen startede ellers godt med punktering i Prag
en halv time forinden stod vi og diskuterede med 3 politifolk om hvorvidt de skulle laase en stor neonfarvet jernklods fast til vores cykler eller om vi ville hoste op med 500 tjekkiske koroner paa stedet. (man parkerer aabentbart ikke paa fortorvet i Prag) Det tog en lille times diskussion at slippe for begge dele.
Da vi havde koert noget tid opdagede vi dette. Moetrikken som holder fortandhjulet var vaek. Desuden laa der olie i motorskjoldet. Moetrikken havde tilsyneladende slaaert et lille hul i motorblokken. Optimismen var svaer at spore hos mig.
Men saa dukkede der en ung knoes op paa denne gamle Jawa 350 sport.
Vi forklarede ham paa polsk/tysk tegnsprog omstaendighederne og han koerte afsted for at hente noget.
efter fem min. kom han henrykt tilbage og toemte lommerne for gamle rustne moetrikker. Det lykkedes os paa forunderlig vis at finde en som passede.
i samme lille by fandt vi ogsaa et vaerksted hvor hullet blev lappet med noget kemisk metal, tandhjulet svejset fast og ny olie paafyldt.
Mikkels udstoedningsophaeng fik ogsaa en polsk svejseklat saa den igen sidder fast.Efter 3 mands arbejde i 2-3 timer var vi, 100 zlothy fattigere, igen koerende mod Gdansk.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar